Hitvallása szerint az amerikai label célja a 170 bpm körüli sebesség sokszínűségének bemutatása, a határok feszegetése, választóvonalak nélkül, kreatívan, nagyobb nevű és feltörekvő producerek együttműködésével, egyaránt megcélozva a klubok közönségét és az otthoni zenehallgatókat. A diszkográfia ennek fényében nem meglepő: a 2005-ös első megjelenésért ASC és Resound felelt, de szerepelt (és a legmélyebb oldalát mutatta meg) a címkén Sabre, a DBR UK, Jaybee, Nuage, Seba, Mindmapper és Fre4knc, a Survey párosa, a Blu Mar Ten… Az újvonalasok közül a The Untouchables nevét emelném ki, mert bár hallgatásukhoz nehézbúvár szerkó kell, rendkívüli érzékkel kalandoznak az elektronikus zene tengerén.

A helsinki székhelyű Out of Fuel viszonylag fiatal producerpáros, első megjelenésük a Beatport szerint 2013-as. A közismerten nyitott, sokszínű és nem mellesleg szintén finn Fanu Lightless nevű kiadójának két válogatásán is szerepeltek, és remekül sikerült tavalyi, Time Machine EP-jük is a Scientia Musicnál. A duó 2016-ban már szerepelt a Translationnél, a Ghost Notes EP remek belépő volt, kíváncsian vártam a folytatást.

Ami az ötzenés Isolationt illeti, panaszra nem lehet okunk. Az alapvetően halftime stílusú EP kellően sokszínű: a Minus 25 széles atmoszférával ültet fel egy kalandozó űrhajóra, a Cabin Fever szinte a húsunkba égeti a hosszú elszigeteltség okozta őrületet, a Hypersensitivity finom tech-megoldásokkal és agyból ki nem zárható dallammal tágítja ki érzékelésünket. Hab a tortán a Ghosts Resound-remixe, ami már-már törzsi másállapotba helyezi az óvatlan hallgatót.

A Translation nem a harsányságot és hétköznapi értelemben vett buliközönséget megcélzó kiadó (és éppen ez az, ami miatt egészen biztosan találkozhattok még majd vele a 30Hz hasábjain). Az Out of Fuel izgalmas, kreatív, nagyobb célok elérésére hivatott páros (ez pedig megint csak nyilvánvalóvá teszi, hogy ha tehetünk, írni fogunk róluk is). Ha van kifejezetten téli hangzású, hűvösebb időkre alkalmas hallgatnivaló, akkor az Isolation EP egészen biztosan az.