Ha Dieselboy névjegyét keressük, akkor rögtön azok a jól felépített, koncepció alapján született mixek jutnak eszünkbe, amelyeknek sora a 90-es évek közepén kezdődött. Sokunk meghatározó élménye volt a 2000-es System Upgrade vagy a négy évvel később megjelent Dungeonmaster’s Guide. Szelekciói mindig frissek, aktuálisak, technikásak, sokszínűek, szinte mindenki megtalálhatja bennük a neki tetsző hangzást. Ahogy Dieselboy írja, a Heavy Breathing című folyamot LTJ Bukem klasszikus albumai és mixei ihlették, és több mint egy évtizedig gyűlt a muníció a liquid drum and bass-hez írt szerelmes levelébe.
Állandó ellenérzésem a modern dnb-mixekkel kapcsolatban a sokszor felesleges, hatásvadász dupla-tripla dropok halmozása és a percenkénti váltás, amely semmi másra nem jó, csak arra, hogy a DJ villantson, miközben a zene értéke elvész, hiszen egy jó számot egy percben nem lehet megmutatni (igaz, napjaink dropvadász mixeiben hemzsegnek az olyan trekkek, amelyekre még az egy perc figyelem is sok). Dieselboy folyama a bizonyíték arra, hogy koncepcióval, harmóniával, lélekkel válogatva igenis van értelme a kettős-hármas dropoknak. A Heavy Breathing megmutatja a 21. századi mixelés értékét, azt, hogy hogyan használjuk a technikát a zene érdekében; hogyan lehet több különálló darabból egy új tételt létrehozni, percekig úsztatni egymáson a kiválóságokat, bizonyítani tehetségünket DJ-ként, közben tiszteletben tartva a muzikalitást.
Dieselboy friss szelekciója – mondhatni, hagyományszerűen – hosszú intróval indul, a meditatív állapotból több mint öt percet követően tör elő a folyékony energia. Vidámság és melankólia, energia és visszafogottság, szivárványszín és szürkeség hömpölyög két órán át. A Heavy Breathing mindenkinek javasolt. Ha azt gondolod, hogy a drum and bass még mindig/már megint halott, akkor azért; ha eleged van a tartalmatlan töltelékzenékből, akkor azért; ha szimplán csak tartalmas szórakozásra vágysz, akkor azért. Akkor is, ha nem vagy drum and bass-rajongó. Hallgasd meg ezt, meg fogod szeretni a stílust.