A mai dnb- (és egyben az e-zenei) piac egyik legjellemzőbb tulajdonsága a digitális kiadványok túltengése. “Sok bába között elvész a gyerek” – tartja a mondás, ami esetünkben hatványozottan igaz. A zenei webshopokban, online DJ-üzletekben úgy kell kimazsolázni a jó (vagy legalább elfogadható) rilízeket, egy-egy vásárlás nem kevés időbe telik. (Ugye, hogy mennyire más volt, amikor a lemezboltokban túrtuk a friss árut? Az is elvett fél napot, de az igazi problémát az jelentette, hogy pénzszűkében melyik lemezt hagyjuk ott a sok közül.)
Mivel a digitális megjelenések előállítása jóval olcsóbb, mint a lemezé, ráadásul a lemezpiacon “uralkodó” major labelek elsőbbsége miatt olykor sokat is kell várni egy-egy fekete korong kiadására, a józan paraszti ész azt diktálná, hogy ami vinilen kapható, az csak jó lehet (vagy legalábbis színvonalasabb, mint a nap mint nap nyakunkba ömlő digi-kínálat). Ezt a feltételezést a kifejezetten a lemezt szupportálókat megcélzó Requisites sorozat megerősíti, de tegyük hozzá gyorsan, hogy a Demand digitális megjelenései is valóságos nyugalomszigetet alkotnak a drum and bass óceánján.
És hogy ne csak filozofáljak, gyorsan szaladjunk végig a zenéken!
A Roygreen & Protone páros hipermély felezettjét, a Speak the Truth-ot Bladerunner remixelte. A basszusairól nagyon könnyen felismerhető producer sokaknak fog meglepetést okozni ezzel a számmal, amelyről többedik meghallgatásra sem lehet megmondani, hogy az ő munkája. A visszafogott hömpölygést amen break-ek díszitik, az eredeti verzió jamaikai mintái pedig megőrzik a szám esszenciáját.
A Mystic State nagyon beindult az utóbbi időben: nemrég jelent meg kollabalbumuk Versus címmel, idén már volt egy szólójuk a Flexoutnál, és még élénken él bennünk a tavaly októberben megjelent bomba, a Fleeting EP is. A hármas számú Requisites-en szereplő Follow egy egyenes deep roller, az okos szettek birodalmi lépegetője.
Ha a Demand nevéhez egyetlen producert kellene párosítani, akire azt mondhatjuk, hogy a kiadó “ikonikus” alakja, akkor egészen biztosan Eastcolors lenne az. Szóló megjelenései szinte kizárólag ennél a címkénél jöttek ki, és amint a mellékelt példa is mutatja, a válogatásokról sem hiányozhat a neve. Most egy korai Demand-kiadványt, LSB 2011-es Subdued-ját remixelte.
SubMarine-nek volt már saját EP-je a svájci címkén, legutóbb pedig a Survey mellett vagy a J:Kenzo vezette Artikal Musicnál hallatott magáról. A Requisites 3 EP-n az ő zenéje a legvastagabb, egyben a leghosszabb is. Nekem valamiért a 2004-2005 körüli Noisia jutott róla eszembe. Jól mixelhető, energikus darab egy kis halfstep lépegetéssel.
Egy szó mint száz, erősen ajánlott kiadvány ez az EP, vigyétek, amíg van belőle!